Prístup

Šútovská dolina

Autom  – z hlavnej cesty I/18 medzi Martinom a Ružomberkom. V zákrute pri vodnej nádrži Krpeľany odbočíte do obce Kraľovany – Rieka, ďalej pôjdete rovno na Šútovo k prvej križovatke. Za mostom a autobusovou zástavkou odbočíte doprava. Takto prídete k parkovisku na začiatok Šútovskej doliny

Vlakom – zo zástavky Šútovo, pri vodnej nádrži Krpeľany treba vyjsť na hlavnú cestu I/18. Tam nájdete prvý smerovník (modrá značka), cez prechod pre chodcov prejdite na druhú stranu cesty a pokračujte nadol asi 300 metrov  (skoro až k reštaurácii Rieka). Kúsok za odpočívadlom odbočte doľava a popri potoku pokračujte mierne nahor. Takto prídete do Šútova k ďalšiemu smerovníku. Odtiaľto pokračujte ďalej po modrej značke hore dedinou. Dostanete sa k parkovisku na začiatok Šútovskej doliny.

Bicyklom – dostanete sa  k nám takisto ako autom. Pri chate máme stojan na bicykle, a zadarmo Vám požičiame zámky, na ich uzamknutie. Môžete si tak urobiť túru k Šútovskému vodopádu bez strachu o Vaše bicykle.

Peši – je viacero možností ako sa k nám dostanete peši. Ak pôjdete napr. autobusom a vystúpite na zastávke Šútovo – Rieka, tak sa k nám dostanete po modrej značke. Pôjdete hore dedinou k parkovisku na začiatok Šútovskej doliny.

Z hrebeňa Malej Fatry sa k nám dostanete z Chaty pod Chlebom alebo zo sedla za Hromovým zostúpite na Kopiská a ďalej budete pokračovať po modrej značke popri Mojžišových prameňoch a Šútovskom vodopáde až k nám.